Några dagar i augusti

Häromdagen när vi städade bestämde vi oss för att byta lakan. Härligt tyckte hundarna och bakade ner sig direkt.

   

En dag åkte pappa och jag iväg till "vår" sjö och letade svamp, det var fint väder och skönt ute. Det är härligt att gå i skogen, rofyllt. Och underbart att sitta och äta ute i naturen med sån fin utsikt. På vägen ut körde vi förbi 4 hundkojor.

 
Det blev inga bilder på svamparna denna gången, men jag ångrar att jag inte tog med kameran in i skogen... För det var otroligt mycket svamp - och helt ofattbart - vi var ju där för 2 veckor sedan och såg inte en enda annan svamp än kantareller. Och nu var skogen full av gigantiska karl-johansvampar. Det var surrealistiskt. Det var massor av annan svamp också, såna vi inte vill äta. Men vi hittade gott om kantareller också. Det var som ett växthus i skogen, det har ju varit varmt och fuktig här ett tag, en del regn också. Då trivs svamparna. 

    
Sigge började ha munnen öppen förra veckan, och efter ett par dagar kontaktade jag djursjukhuset. Vi fick en tid efter och de drog ut 11 tänder på den lilla stackaren. Han fick smärtstillande och antiinflamatoriskt och dessa tog han i fyra dagar i en bit korv. =) Nu har det läkt fint i munnen och vi tror att han höll munnen öppen för att han hade problem med tänderna. Dock visade han aldrig att han hade ont. Men det känns skönt att han är bättre nu och han klarar sig ju utan de där lösa tänderna. Halsbandet har jag sytt till en liten italienar tik.

Sensommarblommor - härligt. Gullris, oregano, höstanemon och aster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0