En hyllning till Sveriges vackraste hörna

I mitten av september åkte vi som vanligt ner till Österlen. Vi fikade vid Brösarps backar och njöt av solen. Sen körde vi inåt landet igen och besökte en gård där mina föräldrar köpte fårskinn. Jag klappade en gammal hund som var väldigt kärvänlig. Sen tog vi en runda i Simrishamn och jag besökte givetvis en tygaffär. Tyvärr hittade jag inte de tvålarna jag ville ha på Mikas keramik, men hon hade två söta hundar på disken i butiken. Jag köper tvålar av bubbel&skum via nätet istället... inte lika trevligt dock. Jag älskar de där tvålarna och jag kan varm rekommendera dem.

    

Vi åt en underbart god lunch på Bröderna Olssons skafferi, massor av gott. Goda getostar, sallader, pajer, bröd... Ett ställe att längta till. Sen var vi på Kiviks musteri och köpte must, Da Vinci dricka, cider mm. Härligt! Och på gården jämte köpte vi underbart goda äpplen som heter Eva-Lotta. God must hade de med som vi köpte med hem. I hamnen köpte vi lotter och jag vann på mina - en burk sill och en halv ål. Mamma och pappa fick givetvis båda vinsterna. Sen handlade vi i de härliga butiken näre i hamnen. Jag köpte med getost och fikontårta, gott. =) Självklart åkte vi även till Gröna butiken och handlade bröd, grönsaker, skorpor mm. De har underbara tomater, äpplen och annat gott. Brödetr var sagolikt gott och tog slut snabbt.
  

Österlen är så härligt med alla små butiker, gårdsbutiker och vackra vyer. Det vackra ljuset. I år försökte jag fånga Österlen från bilen, med skiftande resultat. Men det var kul och ingen plats är som Österlen.

Kommentarer
Postat av: IKA ~ Katja

Wow! Låter verkligen som en härlig resa! =)

& vilka superfina bilder sen! =)

2009-10-23 @ 20:45:47
URL: http://viptin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0