Tandlös...och härliga helgpromenader

Jaha, det var ett tag sen jag uppdaterade här. Jag har haft så mkt att göra och tiden går så snabbt. Ska försöka ändra på det. Iallafall, vi har haft en härlig helg. Igår var vi iväg med hundarna pappa o jag, vi skulle för sista gången i år försöka hitta lite trattkantareller. Och jag kom på den eminenta idén att ta med hundarna. De har varit med två gånger förrut, men på hemmaplan på lite kortare rundor. Nu var det alltså dags för den riktiga storskogen. De älskade det och även om vi inte hittade så särskilt mycket svamp att skryta om fick vi en härliga runda i skogen och hundarna tycker det är superkul att följa med och springa runt i skogen i sina reflexvästar. Tyvärr blev det inga bilder. Härlig dag!

Idag har jag träffat Malin och staffarna och vi gick i Bokhultet på en långrunda. Det regnade men var kul att träffa Malin och vi fick en bra promenad. Eftersom det regnade blev det inga bilder härifrån heller, synd. Men så här det ibland.

Iallafall när jag kom hem bestämde jag mig för att ta tag i att byta lakan - och vad hittar jag då???

En liten tand.
Ve och fasa.

Jag förstod ju vems den var. Och ja, Sigge har nu tappat sin första framtand nere. Hela tanden var ute, och inget svullet eller något blod. Så det var bra. Jag behövde inte göra något enligt jourhavande veterinär. Så nu är det bara ett hål där. Undrar hur länge den andra tanden jämte får sitta?
 Liten tand och litet örhänge. Jag vet inte om ett jämförelse objekt behövdes här?!
 Tomt =(
 Sigge deppar.
 Beckan tröstar lillebror.

Kommentarer
Postat av: Maja och Anja

ååå nej, vad har hänt??? Varför tappar Sigge tänder??? :o(

2009-11-24 @ 20:55:21
URL: http://blogdog.resmann.se/#home
Postat av: Rebecka

Stackars lille Sigge! Iofs kanske inte han bryr sig så mycket, men det är ändå hemskt. Hoppas det är första och sista. KRAM

2009-12-02 @ 14:58:08
URL: http://havetstormar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0