Till att börja med..

Andreas "hittade" den här igår - jättebra tyckte vi och vill dela med oss:

http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U

Det är en reklamfilm från Dove, som handlar om retuschering. Jag tycker det är hemskt att man fixar och trixar så mkt, idag handlar det inte bara om bra ljus, styling, smink osv... Det är sorgligt att man inte plockar fram det naturligt vackra i var och en istället.

Jag har gjort ett par reklamjobb, men vid mitt sista jobb (och det är lääänge sen nu) så bad jag om att inte retuscheras alls, de enda som ändrades var min ögonfärg - så den blev grön - för att sticka ut. Det tycker jag är ok och det ser snyggt ut och gör att något sticker ut i en annars ganska "vanlig och alldaglig bild".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0