Skön söndag

Idag, lite senare på eftermiddagen kommer Andreas hem. Det ska bli så roligt att höra om resan och förhoppningsvis har han en del fina bilder med sig också. Vi har haft en bra dag, det är underbart väder med sol och blå himmel, ljumma vindar och härliga dofter i luften. Vi har nyss varit ute och gått över ängarna och längs grusvägarna - jag och hundarna. Jag hade kunnat vara ute hela dagen känns det som. Men jag ska laga en paj nu och sy under eftermiddagen. Igår åt jag rabarberpaj hos mina föräldrar - underbart gott och härligt att kunna gå ut på tomten och skörda. Hundarna lekte på tomten och jagade varandra. Vi hann med en sväng in till stan med och vi köpte varsin australiensk viol. Den är bara liten än men jag vet att den kommer att växa ur krukan snabbt. Vi hade en på balkongen på framsidan förra året - jag bara måste ha en i år med. En idé slog mig att det hade varit fint med flera olika sorters violer i år. Jag skulle vilja ha en vit och en svart och en lukt... Sen blir det såklart pelargoner i olika varianter - de har jag övervintrat inne och flera har redan satt knoppar. Nåväl nu ska jag ta tag i eftermiddagen. Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0