Oj jag är blondin...

Nu är jag utan kamera tills nästa söndag.. så det blir inte så roliga uppdateringar - och jag föredrar ju nya bilder framför gamla och redan använda...

Andreas är på St Martin nu - en ö i Karibien nära Sydamerikas norra kust. Han är där på utbildningsresa med sitt jobb. Vissa har det bra!! ;-)

I torsdags var jag och klippte mig hos min frisör, det var jättelänge sedan. Min mamma har toppat mitt hår sedan det blivit jämnlångt och sen har jag varit lite lat och snål med att gå till min frisör. Men i torsdags var det alltså dags att klippa ordentligt och tanke var även att lägga i någon slinga eller annat kul. Det sista jag sa till mina kollegor var - "då får vi se om ni känner igen mig på måndag *skratt* hehe* nej då ni kommer inte se någon skillnad". De flesta som känner mig vet att jag inte är så särskilt "crazy" med mitt hår. Jag har haft samma frisyr i princip hela mitt liv med några avstickare. Jag hade långt hår och lugg när jag var liten, i 4an klippte jag av mig och permanentade mig några år och hade det axellångt med lång utväxt lugg (dvs ingen lugg). Sen lät jag det växa ut och slutade permanenta och så hade jag mittbena. Under denna perioden testade jag lite hårfärger också.. inte så jättegalet men lite mörkare, lite rött osv. Rött var ingen höjdare på mig... =/  synd för det är en häftig hårfärg. Sen dess har jag haft samma frisyr länge,, låååångt och sidbena. Ibland våfflar jag mitt hår så det blir lite volym för mitt hår har en total avsaknad på volym. När det är våfflat sätter jag alltid upp håret - annars ser man lätt ut som ett troll eller Ronja Rövardotter och det klär mig inte  känner jag.

Sen har jag faktiskt, för några år sedan, 3 ½ år, klippte jag av mig 20 cm hår - hux flux - det var så mina snälla frisör frågade mig flera gånger om vi verkligen ska klippa mer.. Sen blev det mörk brunt också. Innan dess hade jag testat lite olika guldigt slingor och sådär. Sen jag klippte av mig det där långa har jag egentligen inte varit hos frisören så många gånger, håret var uppklippt också och det var jättefint i början men jag orkade inte har det så kort - allt gick inte att fästa bak... jag har ingen lust att hålla på med håret så mkt.. Så sen fick det växa ut igen och nu var det alltså dags för något nytt kände jag. Jag toppade håret lite, 3 cm kanske... Och sen blev det blonda slingor - jajemen ni hörde rätt - BLONDA slingor och jag är numera BLOND. Jag kan fortfarande inte tro att det är sant... men varje gång jag passerar en spegel så ser jag ju att det är så. Detta är nog det mest oväntade om man känner mig.. SÅ det känns otroligt kul. Det ska bli kul att höra mina kollegors reaktioner imorgon. hihi.... Jag är nöjd och det känns kul. Håret ser naturligt solblekt ut och jag har nästan vant mig vid spegelbilden.. Tyvärr har jag ingen bild att visa... fast å andra sidan visste ni knappt hur jag såg ut innan heller... ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh så spännande med något nytt - blir kul att se dig blond...! :)



Jag har ju förresten glömt att be Jons mamma ta foto på de röda pärlor hon har... Men hon har i alla fall röda pärlor. Hon undrade lite hur du tänkt dig ett eventuellt halsband, men det kan vi ju ta via mail framöver. Idag när vi var ute och gick med Vintra träffade vi en annan italienare från Heesa Meesas - Bilbo. Han var sååå fin och mysig - och det var så oväntat att träffas sådär bara. Hans ägare hade också en borzoi som var med. En 60 kilos borzoi och en 5 kilos IG, det var en spännande kombination! HUr som helst, kul när sånt händer - man träffar likasinnade!



Nåja, hoppas allt är bra annars! Vi hörs! Kramar från mig, Vintra och Jon!

2009-05-03 @ 21:33:53
Postat av: Lina & Co

Åh så spännande med något nytt - blir kul att se dig blond...! :)



Jag har ju förresten glömt att be Jons mamma ta foto på de röda pärlor hon har... Men hon har i alla fall röda pärlor. Hon undrade lite hur du tänkt dig ett eventuellt halsband, men det kan vi ju ta via mail framöver. Idag när vi var ute och gick med Vintra träffade vi en annan italienare från Heesa Meesas - Bilbo. Han var sååå fin och mysig - och det var så oväntat att träffas sådär bara. Hans ägare hade också en borzoi som var med. En 60 kilos borzoi och en 5 kilos IG, det var en spännande kombination! HUr som helst, kul när sånt händer - man träffar likasinnade!



Nåja, hoppas allt är bra annars! Vi hörs! Kramar från mig, Vintra och Jon!

2009-05-03 @ 21:35:15
Postat av: Lina igen...

Ooops, förra inlägget blev visst publicerat 2 ggr... Har lite strul med datorn. Sorry. Men du får ju många kommentarer i alla fall... ler

2009-05-03 @ 21:36:35
Postat av: Cel'Dara

Åh vad jag blev nyfiken på frisyren nu!

Hoppas man får se bild snart. :-)

Kram från mig och Elvis

2009-05-05 @ 01:14:27
URL: http://celdara.blogspot.com
Postat av: Olga da Polga

åh vad fint det låter ! Blir också vääldigt nyfiken - och glad över att du är nöjd !!

För 7-8 år sedan var jag totalt snaggad - rakade av mitt hår som räckte till svanken ... tänkte göra det pånytt häromdan - det är ju lika långt igen ... så vi får väl se ;-)

Kramkram !

2009-05-06 @ 06:45:38
URL: http://olgadapolga.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0