Att jaga lejon...

Det har varit en lång och skön helg. Härligt att ha fyra hela dagar att bara ta det lugnt på, fixa o dona. Vi började med en långpromenad med hundarna i onsdagskväll. Vi gick längs sjön och bort för att kolla mot den nya bron. Det var så fint ljus och varmt och skönt ute. Liljekonvaljer växte längs nästan hela vägen och det luktade så gott. Sen rundade vi slottet, och gick genom parken. Det är vackert "vårt" slott. På framsidan finns det en lång trappa upp mot huvudingången, och den vaktas av två stenlejon. Beckan kände direkt att det var läge att sätta lejonen på plats... som syns på bilden reste han ragg och visade upp sig rejält. Väldigt underhållande. Siggan var mest rädd.

  
På torsdagen åkte jag med mina föräldrar till Karlskrona för att hälsa på farmor. Vi hade med oss fika och stannade tills hon skulle äta lunch. Vi fortsatte bort till min farbror och hans fru och åt mackor där och god rabarberpaj. Hundarna passade på att busa på deras trädgård. Det var jättevarmt och skönt och det känns att det är sommar på väg nu. Härligt! Sen åkte vi hem till min ena kusin och kollade på deras nya hus, och det var fantastiskt fint. Jag blev väldigt sugen på hus...

I fredags var vi i stan och fixade lite. Vi åt även en getost macka och drack gott Kuzmite på Gusto. Tänk jag bodde granne med stället länge och var aldrig där... Men nu äntligen har vi varit där. Synd att det är så litet och så få sittplatser tyckte vi. Jag var även på Ronnys symaskiner,  i vanlig ordning.. och köpte tråd. Märk min förvåning när jag blev tillfrågad om jag ville skylta hos dem med mina grejer. Jag blev jätteglad så klart och ska sy ihop lite så snart jag kan. Jag har som vanligt många idéer... Igår firade vi Andreas syster  och åt jordgubbstårta. Det är nog den godaste tårtan ändå.. och hembakt. Idag tar vi det lugnt. Jag ska sy lite till och sen gå ut med hundarna på en långrunda. Ha en skön söndag!

Kommentarer
Postat av: veronika

hej! Hur har ni det? Vi har det bara bra, påtar i trädgården vid kolonisrugan och grejar en massa. Veckorna går så fort.... så vips är det sommar, men vad härligt... Stefan skall bli pappa förresten!!! Superroligt. vi vet ännu inte om det tog sig, men det tror jag... borde få besked om det i slutet av denna veckan. Kul att du skall visa dina grejer i en butik, alltid roligt... Hoppas allt är bra med er.. kram veronika & Stefan

2009-05-25 @ 08:35:42
URL: http://stefanitalienskvinthund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0