Taggtråd

Usch idag när jag tog ut hundarna (jag är tillräckigt pigg för det nu), så hände något läskigt. Sigge gick in i en av hagarna där korna går på sommaren och av någon anledning fick han väldigt bråttom ut därifrån... sprang rakt på taggtråden, studsade tillbaka och flög ut.. under denna gång.. vad rädd jag blev. Han kom direkt till mig. ´Halsbandet hängde på trekvart och var sönder.. tyvärr.. men jag ska försöka laga det. Men mest var jag rädd för at han skulle ha skadat sig. Tur att vi inte var såå långt hemifrån heller så jag kunde ha honom utan halsband hela vägen hem. Beckan var som vanligt lugn. Sigge har fått en del skrapsår efter taggtråden men som tur var inget allvarligt. Men usch vad läskigt det var. =/

  

Ett par har vid olika tillfällen önskat lödda ringar till de saker jag syr och jag har många gånger försökt få tag i det. Men det har varit svårt. Och när jag ser halsbandet här så är jag glad att den d-ringen inte var lödd, för då hade det kanske inte gått så bra som det gjorde idag. Dock gäller ju inte detta selarna som jag i fortsättningen ska ha enbart lödda ringar till. Men till halsbanden, jag vet i 17.

Sigge har varit jättepigg sen och lekt massor. Och faktiskt för första gången har hundarna lekt ihop idag! Jättekul!

 
Jag filmade dem lite idag och det blev rätt bra men tyvärr blev de för stora för att lägga ut... och den som är kortast funkar heller inte att lägga ut... jag och teknik säger jag bara.... =/



Kommentarer
Postat av: Anna-Viktoria

sv: Nej fy va läskigt.. jag hade tjutit halvt ihjäl mig, är ju as we know lite fjantig med Bessie ^^



Tack =) Det ska bli sååå himla kul att komma igång.. kommer komma mer uppdateringar om vad det handlar om mer precis så småningom. Vill inte ropa hej innan bäcken du vet ^_^



Btw så har du och vovvarna fått en utmaning på bloggen!

2009-03-11 @ 15:55:20
URL: http://annaviktoria.wordpress.com
Postat av: Cel'Dara

Usch så otäckt! Stackars lille Sigge. :-(

Men vilken tur att han bara skrapade sig lite.

Och beträffande det där med ringarna till halsbanden så vet jag inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Jag har alltid tänkt förut att lödade ringar är bäst.. men när det händer såna här saker så är det ju plötsligt en helt annan femma liksom.. :-/

2009-03-11 @ 18:51:03
URL: http://celdara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0