Rött rött rött

Rött är ju Sigges färg, det bara är så. Så efter att ha lagat det söndriga reflexhalsbandet - lite pilligt var det allt.. så sydde jag ett nytt rött halsband till Sigge med ett av banden som jag köpte i New York i somras. Sen la jag sömmar längs kanterna på de andra röda som han har sedan innan. Båda i fuskskinn. Idag har jag fått mina nya tyger också.. ska hämta ut dem imorgon - härligt. Imorgon ska jag faktiskt försöka ta mig till jobbet och jobba lite. Jag har massor av saker att göra och intressanta jobb att ta tag i. 
   
Först är det det nya halsbandet och halsbandet som fått nya sömmar! Sen kan ni kolla hur halsbandet såg ut innan. Sen har vi en hund som inte vill vara med på bild... vi har lite att träna på där.. ;-)  Och jag vet inte om denna var den bästa bilden precis... Jag är väldigt nya med båda halsbanden nu! Men Sigges har så smal hals, 22 cm knappt, så det är jättepilligt och svårt att sy för det går inte att trä på halsbandet på maskinen, som jag gör med de andra. Nyligen sydde jag ju åt lite större hundar, stor skillnad....

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!

Vilken otroligt rolig bild på Sigge. Han ser hur hängig ut som helst. Som om han skäms...



Du, kom till mig så ska jag och Arthur lära Sigge hur man poserar inför kameran. Arthur "is making love to the camera" så fort han ser den :)

2009-03-12 @ 08:41:51
URL: http://villawester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0