Nya tyger

I februari har jag sytt en hel del. Tidigare har jag ju visat de två whipparna som har fått varsitt halsband i guld. Men även mina egna hundar har fått nya halsband liksom en greyhound vid namn Öga. Det har även blivit ett par täcken. Nu har jag precis beställt nya tyger också, så det kommer att bli mer täcken framöver. Några täcken börjat bli riktigt slitna här hemma och då är det dags att rensa, och sy nytt. Tyger som jag kommer att få hem snart är bävernylon i svart och lime - jag älskar grönt i alla dess nyanser (nästan) och http://www.stoffochstil.se/ har fått in nya färger både på bävernylontygerna och regntygerna. Sen har jag beställt hem nytt svart fuskskinn och några olika fleecefärger: nougatbrunt, mörkbrunt, paprika och orange samt grå teddy. 

  limefärgad bävernylon    svart skinn
 grå teddy
  mörkbrun och nougatbrun fleece
  paprika och organge fleeece

Så planen är ett sy två fleecetäcken av kombinationerna ovan (brunt/brunt och orange/paprika), två täcken i lime (bävernylon) med svarta detaljer och svart insida, två svarta bävernylontäcken med teddyinsida och grå detaljer. Jag tror det blir jättefint! =) Bävernylontäckena är främst inför nästa säsong, likaså  fleecetäckena. Inför våren här har jag tänkt att sy ett tunt regntäcke i turkos av gammalt tyg jag har kvar hemma. Sen blir det fler halsband såklart. Ja, mina hundar har alldeles för mycket grejer, mer än vad de behöver. Men jag tycker det är kul att vara kreativ och sy. Jag hade gärna sytt mer åt andra, särskilt roligt är det när jag får händerna fri, helt eller delvis. Jag har så många idéer som inte passar mina egna hundar som hade varit roliga att sy åt någon annan. Tänk lila bävernylontäcke med lila fleece på insidan, eller cerise regntäcke med rosa insida eller varför inte vitt fuskskinn och något fint band!! Mer färg och fantasi till oss alla! Nu finns t  o m regntyg i prickigt rosa och randigt lime/blått! De flesta halsband jag har sytt har varit svart och guld (med guldbandet) och svart täcke med grå fleece. Jättefint både och men eftersom de flesta väljer detta, så syr jag annat och mer färg till mina egna!

Bilderna har jag lånat från stoff och stilshemsida! www.stoffochstil.se


Kommentarer
Postat av: Lina o Co

Hallå! Oj vad du har varit aktiv här på bloggen nu, och med att sy också! Fina grejer, som vanligt! Det där priciga rosa regntyget tyckte jag lät hur fint som helst, men Jon verkar ju lite mer skeptisk... ;) Och cerise regntäcke med rosa insida skulle jag verkligen vilja ha till Vintra, men vi avvaktar ett litet tag till sen kommer det nog en önskan om du har tid och lust! Vi hörs - ta hand om er! Vintra skickar pussar till pojkarna! ;)

2009-03-07 @ 19:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0