Blommor och hundar

Jag kämpar vidare mot min förkylning (eller vad det nu är) och idag känns det något lite bättre faktiskt. Igår fotade jag lite blommor här hemma... Jag har hållit på mkt med foto/bilder i mina dagar, sen jag var 16 år ungefär har jag fotat och jag har framför allt använt en riktigt gammal kamera som tillhört min morfar. Jag har tagit mkt macrobilder och använt mig av stativ och befintligt ljus. När jag var 18 lärde jag känna en fotograf och jobbade i 8 år med honom, sen har jag gjort några andra jobb med andra fotografer också, helt okommersiellt. Jag har även gjort några kommersiellt bilder tillsammans med en reklambyrå i stan. Kul tycker jag, framför allt gillar jag det kreativa och jag saknar att fota ibland, att planera en session och försöka iscensätta den. Nu fotar jag sällan med min systemkamera, utan använder vår digitalkamera istället, men det är svårt att ta bra macrobilder med den tycker jag. Systemkameran är tung och det var jättetungt att bära runt den i New york i somras... samtidigt blir det så bra bilder så det var värt det. Fördelen med digitalkamera är att man ser resultatet direkt, och kan radera bilder på en gång. En annan fördel är att man bara tankar över dom till datorn, kan jobba med dom där och sen lägga ut dom eller skicka till vänner. En kvinna som är otroligt bra på att fota och som man kan inspireras av är Eva Blixman http://blixman.blogg.se

Här är mina blommande blommor här hemma:
  
Söta saint paulor i rosa och violett, jag har en vit med men den blommar inte för tillfället, men snart slår många knoppar ut igen. Härligt! 

   
Tre av mina orchidéer, underbara blommor som blommar länge länge. Jag har en gul till, en vit som precis blommat över och en röd som jag hoppas kommer blomma i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0