Det relativa

Jag tänkte lägga upp ett par bilder på vad jag anser är en fin tatuering - och med det menar jag skickligt gjord. Nu gillar jag även motiven på den här tatueringen, men det viktigaste är skickligheten när jag bedömer en tatuering. För motiven är sekundärt, det är personligt och det går inte att säga att någon har valt fel. Var och en väljer efter tycke och smak. Men att välja en mindre skicklig tatuerare, det är en annan sak. En bra tatuerar får man vänta på, och det är det alla gånger värt. Har man inte tid att vänta ett halvår ska man nog funderar på varför man ska tatuera sig över huvudtaget. En bra tatuerare kan tatuera på fri hand och har förmågan att skissa, lägga till och avgöra vad som blir bra.

Jag ser ofta tatueringar som är halvbra gjorda, det kan vara slarviga linjer, felplacerade kanjitecken som inte ens betyder det som kunden tror mm.

Andreas tatuerade sig nyligen hos en mycket bra tatuerare som heter Max och jobbar i Helsingborg. Meningen är att det ska bli en hel arm, sleeve. De har bokat in två tillfällen till och detta gjordes för flera månader sen. Tatueringen har redan läkt fint, det har inte blivit massa var, skorpor mm. Den är fantastiskt gjord och jag är mycket imponerad. Man kan se fjädrarna på änglarnas vingar, tårna på fötterna och vissa hårstrån i håret på figurerna. Tatueraren har själv skissat upp förslag utifrån önskemål från Andreas, och sen ritat upp det på frihand på armen. Tatueraren har även matchat figurerna med den tatuering (en huvudbild på Platon) som redan finns på bröstet.

Mitt råd till alla, välj noggrant vem som ska tatuera dig, det är värt att vänta på den bästa!
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0