Hur kul är det egentligen med raketer och smällare?

Beckan avskyr skott, smällare, raketer och åska. Han reagerar även ibland på krigsljud på film. Han får inte panik av skott, men han tappar fokus ex om vi tränar och runt nyår är det jättejobbigt för honom. Han darrar, ibland flåsar han en stund, han är hela tiden vaksam. Förra nyårsafton vägrade han att kissa på  över 20 h. Jag lider med honom men visar inte det för honom, och jag vet att många djur och människor mår betydligt sämre av alla raketer och smällare. Smällare är ju faktiskt förbjudet dessutom! I vår kommun får man bara skjuta raketer tre dagar om året  under vissa tider. Men ändå nöjer sig inte folk med detta! Jag tycker det är synd att var och varannan måste skjuta "sina egna" raketer... Så här såg det ut i vårt område efter nyårsafton!

  Det såg för j*vligt ut rent ut sagt! Och under nyårsafton lät det som de skulle skjuta sönder hela baken. Vi som bor högst upp - smällarna kom ju precis vid vår entrebalkong och då bor vi ändå bara på andra våningen. Det var inte bara raketrester som låg och skräpade utan mat, flaskor, glasbitar, platspåsar, tändare mm. Verkligen inte trevlig syn när jag gick ut med hundarna på morgonen!

Här är en länk till you tube med film på en hund som mår jättedåligt på nyår. Jag lider med hunden och med hennes familj. Jag hoppas människan en dag tar sitt förnuft till fånga och reglerar det här med raketer hårdare. Tänk bara vad mycket pengar som bara skjuts upp som hade kunnat användas till något bättre!

http://www.youtube.com/watch?v=UhHF7MgJXMo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0