Munsanering

Hur kul låter det? Lika kul som det låter... eller inte.

Sigge och jag åkte till Djursjukhuset idag på morgonen, strax efter 8 var jag där och jag tog ledigt från jobbet hela dagen... vill inte ens räkna på vad denna dagen kostat mig. Nåväl... Vi fick komma in efter 45 min och precis som väntat gick det inte att undersöka Sigge eller ge honom spruta. Så veterinären tog med sig honom och sen var det bara för mig att åka hem. Kl 14 skulle jag få hämta honom. Och när jag kom dit tog sig veterinären verkligen tid att prata med mig och gå igenom vad de hade gjort, vad de hade sett osv. Hon hade även efter mina önskemål tagit bilder både före och efter behandlingen. Mycket snällt och jag fick även med mig två provpåsar med specialfoder för hundar med tandproblem och 7 specialtuggben och en tandborste såklart - det får man alltid när man är det för tandproblem! Sigge har redan en egen tandborste även om han inte gillar den, så den nya får vänta lite! =) Jag fick även utlåtandet och kommentarerna utskrivna och om ett halvår ska vi dit igen. De lät det lösa tänderna i nederkäken (insicivierna) sitta kvar med hopp om att de ska klara sig. Men vi får se. Han har varit pigg sen vi kom hem och precis ätit sin nya diet mat. Det var så synd om honom i morse när han inte fick någon frukost!  Det är skönt att allt gick bra och jag kan bara hoppas att allt ser ännu bättre ut om 6 månader. Tänderna är iallafall fina och det är väldigt stor skillnad på andedräkten! Skönt! Och se så fina tänder det blev! Men framför allt - Sigge är pigg och glad!

     

STORT TACK till Växjö Djursjukhus som tagit sig tid och verkligen gjort ett bra jobb och varit professionella!

Kommentarer
Postat av: Lina&Mini å resten..

Vad härligt att allt gått bra. Jag brukar köra en sån genomkörare 1gång om året OM det behövs. Min jrt Melle har lite halvtaskiga tänder även efter ben o tuggande. En del får ju mer tandsten än andra..



Hoppas att allt är bra i övrigt med er alla :)

2009-01-10 @ 17:26:35
URL: http://igmini.blogspot.com
Postat av: Eva

Alldeles vita och fina! :o)



Ha en fin kväll!

2009-01-10 @ 18:51:09
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: Olga da Polga

Så skönt att det gick bra - och att andedräkten luktar gott ! Pussa dina söta kanelbullar från oss nu ;-))

2009-01-11 @ 19:54:54
URL: http://www.olgadapolga.se
Postat av: Andréa

Tjena :) Gillar du smink? Eller bara att läsa i allmänhet? Kika in i min blogg. Kommentarer uppskattas!!

2009-01-11 @ 21:40:34
URL: http://makeupartisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0