Sigges tänder

Som jag tidigare berättat är Sigges tänder inte de bästa! Han har uppmjukad käke och lösa tänder i halva munnen. Han har flera lösa tänder som jag nyligen upptäckt. Dock äter han bra, leker med busarna och tuggar på ben. Jag borstar tänderna försiktigt och han verkar inte ha ont iallafall. Det är inget kul och jag vet inte hur det kommer att bli. En tandlös hund antagligen. Kindtänderna verkar bra dock, och det är alltid något. Jag har berättat om detta på hundarnas hemsida också, där finns fler bilder:

http://www.freewebs.com/beckan

Här kommer lite nya bilder!

 

Jag har försökt markera de tänder som är lösa. Sidotanden har tyvärr mycket tandsten också, men jag vågar inte peta för mycket där eftersom den sitter lös. Egentligen ger lösa tänder rysningar över hela kroppen. Men så länge jag slippper dra ut tänder är det ok.

Kommentarer
Postat av: Zandrah

Usch då, stackars Sigge! :-(

Men hur är Beckans tänder då?

2009-12-17 @ 20:02:54
URL: http://zazzansosorterade.blogspot.com
Postat av: Lisa

Usch och fy. Hade precis Arthur på klinik och fick bort hans tandsten i förra veckan. Lyckligtvis fick inga tänder dras den här gången heller! Men det är ett rent hxxvete med tänderna. Det enda som vi kan göra är att hålla de så rena som möjligt...

2009-12-18 @ 09:40:49
URL: http://stallhallekila.blogg.se/
Postat av: Karolina

Ja usch vad trist det är med dåliga tänder. Jag tycker att det verkar som om R-tans blivit bättre sedan vi drog de mittersta uppe och nere. Det verkar som om det är lättare att hålla rent och de verkar inte vara lösa. Men det kan ju ändra sig från en dag till en annan. :(

Jag tror Hexarinse är bra.

Så vi får hålla tummarna för varandra och oss själva att de kan behålla sina tänder några år till.

2009-12-21 @ 22:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0