Barmark

Nu har jag äntligen gått igenom alla mina decemberbilder och komprimerat dem. Så här kommer nu en seriebilder, denna gång i rätt ordning. I slutet på november och början på december var det mörk, mulet och blött. Jag undrar om det var någon sol i november över huvudtaget? November är den tungsta månaden och jag såg hela tiden fram emot december. Jag var ständigt trött. En morgon orkade jag inte mer och sen dess har jag varit hemma, sjukskriven. Om en vecka ska jag börja jobba halvtid, efter ca 5 veckor hemma. Man tror inte att man kan drabbas så, och man vet inte hur det är att drabbas förrän man har känt det själv. Min kropp sa ifrån i tid, och det var nog bäst så. Under nästan ett halvår har jag haft jobbiga magproblem, och enda sättet att försöka sätta ord på det är - att det är som att ha maginfluensa, varje morgon. Nu har jag fått en diagnos (IBS) på mina problem och ja, det känns bättre så - då slipper jag oroa mig som jag gjort hela hösten, för att det ska vara någon allvarlig tarmsjukdom eller liknande. Men det är en kamp och ibland är det bättre, ibland är det sämre. Min tid hemma har gått snabbt och långsamt. Det känns som flera månader. Men det är "bara" en månad. Trots att det ibland har varit motigt att gå ut, så har jag promenerat lugnt nästan varje dag och tack o lov har jag ju alltid tränat hundarna på att vara lösa. Så vi har strövat fritt tillsammans och jag har tagit en del bilder. Och det är dessa fina stunder som jag vill komma ihåg när jag blickar bakåt och tänker på december 2009.

   
   

Beckham är jättebra på att gå balangång, Sigge är lite mer försiktig - men vi tränar på det.

   
   
Är det inte något magiskt med mossa?

   
   




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0