Oj...

här är jag! Det har varit lite snålt med uppdateringarna på senaste tiden. Konstigt nog har jag haft fler besökare än vanligt - trevligt och välkommen hit och tillbaka!

Jag passar på att lägga ut lite nya bilder, snart ska Andreas åka iväg med jobbet ända till St Martin (nära sydamerikanska kusten) och då följer såklart kameran med!

Det har varit en härlig helg, igår var jag och mamma i Tingsryd och shoppade. Ja det låter säkert jättekonstigt... det var tillpå köpet Tingsrydsdagarna-nånting.. och storgatan var avspärrad och det var musik och allt möjligt. Flera ekipage med stora arbetshästar och gamla vagnar körde runt i den lilla byn och solen sken! Jag var såklart i Tingsryd för att handla lite nya ridkläder! Och jag gjorde några fynd, ett par svarta ridbyxor, en gråbrun tjockfleecejacka som jag ska ha till hösten/vintern och ett par termokängor.. Jag vet, jag handlade inte så säsongsbetonat precis. Sen var vi och åt nybakade mackor hos Biggan, på Biggans cafe! Innan vi lämnade Tingsryd hann vi med ett besök i plasttältet - dvs Hammarplats har ett tält där de säljer ut plastgrejer billigt billigt. Så det följade med lite matlådor, planteringslådor och en stor back med lock. Kan verkligen rekommendera detta ställa! De har det mesta i plast man kan tänka sig som har med hemmet att göra!  Sen åkte vi hemmåt, men vi hann stanna på blomsterlandet också. Jag köpte en jättefin citrontimjan och flera små penseer.  Därefter vad det dags för fika hos mina föräldrar -  Andreas kom ner med hundarna också.

   
Visst är de helt underbara - man kan inte motstå dessa blommor! Inte jag iallafall! De mörkröda hade vi sen innan. Jag ska leta upp små violer att ha på balkongen i år också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0