Pilgrim

Ja, det finns en sak till som jag lägger pengar på (och detta är lite jobbigare att erkänna) ... och jag får väl numera benämna mig samlare av - Pilgrim - och till er som inte känner till märket så kan jag säga att det handlar om dansk design av smycken. Jag fick mitt första pilgrimhalsband för många år sedan, säkert 10 år sedan. I början gick det inte att få tag i här där jag bor utan man var tvungen att åka till Danmark eller någon ort som sålde enstaka smyckeserier av dom. Pilgrim kommer med 4 kollektioner varje år, en ny varje årstid. Så egentligen är det ju helt meningslöst att samla... men jag samlar inte på allt - givetvis. Men jag älskar verkligen pilgrim och då och då letar jag efter ett speciellt smycke från pilgrim, det svårare är att hitta de gamla serierna. För tillfället letar jag efter halsbandet nedan från serien Regal och det verkar omöjligt att få tag i, vilket såklart skapar ännu mera ha-begär... Kolla in pilgrim på www.pilgrim.dk eller besök deras outlet butik på nätet: www.outletpilgrim.dk - titta och njut!


Bilden lånad från www.jewel.se där du också kan köpa bland annat pilgrimsmycken!

Kommentarer
Postat av: Cel'Dara

Sv: Alltså jag är ju urkass på att säga nej även på jobbet. :-(

Men det kan ju iofs bero på att det bara är jag och min chef som jobbar där. Säger jag nej, så sätter jag honom i klistret liksom. Men på sistone har jag iofs börjat säga att jag ska fundera på det, istället för att säga ja direkt till nånting. En liten bättring åtminstone, hehe!

Energitjuvar är jag desto bättre på att gallra bort. Har tyvärr haft allt för många vänner som jag ställt upp för till tusen, men aldrig fått nåt tillbaka. Sånt är inget vidare. :-(



Vilket fint halsband förresten. :-)

Har du kollat Tradera? Där finns ju mycket Pilgrim. :-)

2008-10-23 @ 01:20:51
URL: http://celdara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0