Ny bia och fyra plåtar

Ännu en vecka har svischat förbi snabbt och snart har alla löven blåst av träden... trist men så är det... snart kommer november och jag ser bara fram emot december i november. Sen - så vänder det - härligt! =)

Beckan har fått en ny säng i köket... en biabädd i grått. Det blev jättefint i köket och nu slipper vi filtarna som flyger runt i köket utan allt ligger i bädden. Och han verkar gilla den. Han tycker om att ligga där och busa, bita på tugg eller sova när jag lagar mat, när vi äter eller när jag syr i köket.

I helgen har jag verkligen inte fått speciellt mkt gjort... fast ibland är det just det man behöver, bara ta det lugnt och ta dagen som den kommer. Jag har iallafall sytt ett nytt litet täcke. Ett svart bävernylontäcke till Fari och hans husse Erik Hedin - se hans hemsida: www.erikhedin.se kanske känner du ingen hans tavlor med hundar!

   

 Förra helgen låg Beckan så här jämte husse i soffan, det var den konstigaste av alla hans konstiga liggstilar så jag passade på att ta några bilder. På lördagkvällen ta Beckan ifrån att han ont i ryggen i vissa lägen när han låg ner i båge, när han skulle lägga sig ner eller resa sig eller rätta till ställningen, han ruskade heller inte av sig ordentligt - vilket han gör ofta.  Jag vet inte om det beror på liggställningen här jämte eller vad som kan ha hänt. Iallafall ringde jag Djursjukhuset på söndagen, pratade lite med dom och fick en tid i fredags. Under onsdagen och torsdagen pep han ingenting och han började ruska av sig ordentligt igen. Men så torsdagkväll så pep han till igen så jag åkte in fredag em och röntgade honom och fick en genomgång. Vi röntgade ryggen med 4 plåtar efter lite lugnande och kollade på plåtarna. Ingenting var fel utan allt såg bra ut. Skönt!! Men det blir vila två veckor till, enbart rastningen ingen motion, sele, inga hopp (hur lätt är det när man har en italienare)... inga trappor och så en halv tablett två gånger dagligen i 10 dagar. Så inget kul för Beckan... Jag bär honom upp och ner för trappan, försöker lyfta upp honom på allt men det är jättesvårt att hindra honom... suck ... men han tar sina tabletter jätteduktigt. Men vad trist det är att inte kunna gå några riktiga promenader... Men bara han blir bra så är jag lycklig!  Och han har inte pipit mer och är pigg och glad som vanligt! Min lilla älskling!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Vad trevligt, alltid roligt att se flera italienare.. Jag är också sugen på en till italienare med Peter säger stopp. Jag är supernöjd med Stefan men vad mysigt det swkulle vara med en till. Tråkigt att höra att Beckan har haft ont i ryggen, aldrig kul när ens djur inte mår bra. Skönt att det inte var något allvarligt i varje fall. KRAM

2008-10-19 @ 22:44:46
URL: http://stefanitalienskvinthund.blogg.se/
Postat av: Cel'Dara

Skönt att det inte var nåt allvarligt!

Och vad han ser ut att trivas i sin nya säng. :-)

2008-10-19 @ 23:13:46
URL: http://celdara.blogspot.com
Postat av: Lina

Läskigt med Beckans rygg, men skönt att det inte var nåt allvarligt! Alltid det bästa att kolla sånt så snart man kan - man blir ju lite nojjig och orolig. Vi har kollat upp Vintras blåsljud(visst skrev jag till dig om det?), och det var inte heller nån fara, var bara ljudet från när hjärtat pumpade ut blod till stora kroppspulsådern som hördes tydligt. Skönt att veta. Vore kul att ses snart, men jag vet inte riktigt när vi ska hinna med -jobbar i veckorna nu och helgerna är ofta bokade... Må så gott - ta hand om er i höstmörkret! KRAM från mig och Vilda Vintra!

2008-10-20 @ 18:28:43
Postat av: Therese

Skönt att höra att Beckham mår bra, att de inte hiitade något fel. MEN du får hålla honom i stillhet lycka til...



Du är så fantastiskt duktig på att SY och fixa.



mvh Therese Ses på Växjö !

2008-10-20 @ 19:34:06
URL: http://skogsville.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0