Frost och mörker

Nu har den första snön kommit, och den har såklart smält bort också... men vi har haft två fina soliga frostiga dagar och det är helt i mitt tycke. Jag älskar torr kyla med frost. Det är så vacker där vi bor - speciellt när solen skiner och allt är täckt i frost.

Jag har faktiskt sytt ett täcke denna helgen - till min egen hund! Kul - äntligen. Bild kommer inom kort! Annars har vi varit på Växjö internationella utställning idag. Som vanligt blir jag splittrad och förvirrad av alla intryck så jag tappade snabbt bort allt italienare-folk... suck... Men jag hann träffa Therese och Henrik och prata en del och träffa 4 hundar som de hade med sig - två söta tikar och så Beckans bror Ville - kanonsnygg och en liten söt Steve! Jag passade på att pussa ordentligt på Steve, han var så söt och vän. Beckan var såklart väldigt avundsjuk. Men han gillade tjejerna och hade nog gärna fräst runt lite med dom. Beckan var sjövild, efter tre veckors vila och en därmed ganska trist tillvaro så blev detta en överdos i intryck och massor med hundar. Nu är han rätt trött. Jag träffade även Cel'dara som har utmanat mig på sin blogg: http://celdara.blogspot.com

Utmaningen är att berätta 7 saker om sig själv:

Jag tycker om att lukta på saker och har ett väldigt känsligt luktsinne - som du säkert förstår är det inte alltid bra. Men jag gillar att lukta på parfymer och hitta rätt parfym i present exempelvis, eller lukta på ett par nya jeans, pennor, plast, eller varför inte min egna hund - de godaste lukterna på min hund sitter i öronen och strax bakom - där finns en härlig lukt av honung.

Jag har ett ganska hett temperament - men är oftast lugn. Men jag kan bli jättearg och irriterad när jag ex inte hittar mina glasögon, detta hände häromdagen och jag hann bli jättearg på typ 3 min. Annars har jag väldigt gott tålamod. Men när jag letar efter saker, speciellt när jag är stressad är jag inte en jättetrevlig person.

Jag gillar (lite i smyg) gamla 90-tals hits typ KLF, rythm is a dancer osv. Jag gillade även den där franska låten som gick i somras - ella ella... jag vet inte vad den heter - jag tror hon heter Kate Ryan eller någon liknande som sjunger låten.

Min hund har en "garderob" med grejer som inte har dess like (inte bland människor jag känner iallafall), jag vågar knappt räkna och än mindre skriva det här... men han har många täcken, selar och halsband och många olika sorters godisar, ben, leksaker... jag tycker det är jättekul att sy grejer och testa nya idéer och det är superkul att köpa nya leksaker och hitta roliga ben och godisar som han gillar.

Jag har inte ätit kött på 14 år och är således vegetarian sen jag var 16-17 år. Jag äter ägg men kan tyvärr inte längre äta mjölkprodukter. Jag gör det ibland och tar så lactrase-tabletter för att inte må dåligt. Jag är inte allergisk men jag mår helt enkelt inte bra när jag äter mjölk längre. För tio år sedan blev jag laktorintolerant och levde ett år utan mjölk, sen började använda låglaktos- och laktosfria produkter. Men som sagt, det funkar inte med det heller längre. Tack och lov finns det mesta som soja, havre mm produkter idag. Jag kan ju inte vara utan min "fil" på morgonen.

Jag älskar fruktost, jag måste äta frukost. Och jag äter oftast samma - macka med ost, ´"fil" med något i - detta kan skifta lite - müsli, bär, frukt, knäckebröd... och så te såklart. Jag älskar te och har massor av sorter - från olika delar av världen - sri lanka, england, japan och sverige såklart. Jag har gröna teer, röda och svarta. Mitt nya favoritte just nu är äppel och kanel - som jag köpte samma dag som jag sagt till mig själv att jag inte skulle köpa fler teer förrän jag druckit upp några andra sorter jag har hemma.

Jag är en samlar-karaktär... usch.. men jag samlar inte på allt... men jag har rätt mycket blommor hemma har alltid haft det... sådär så det är trångt i varje fönster..... jag samlar även pilgrim-smycken och har rätt bra koll på vad många kollektioner heter, när de gavs ut osv. Men som sagt  - jag samlar inte allt... men har rätt mycket iallafall. Det är nog därför min hund har så många grejer... jag är nämligen rätt velig av mig och kan har svårt för att bestämma mig när det gäller saker som inte är så viktiga. Jag samlar typ teer med.. man kan nog säga det. Och sjalar... jag köper alltid en sjal när jag är utomlands.. och ber Andreas att göra det - för han reser mer än vad jag gör... så jag har en sjal från Sri Lanka, en från Syrien, två från New York, en från sicilien (som min mormor köpte där för typ 30 år sedan) och så alla från Sverige såklart.... jag samlar saker från Japan med. Jag vet inte om detta är en bra egenskap... men jag köper iallafall inte på kredit och jag är inte en sån person som köper saker för mycket pengar iallafall...


Kommentarer
Postat av: veronika

ÅÅÅÅh jag har träffat steve hemma hos therese & henrik när vi tittade på stefan första gången. JAg blir allt sugen på en hund till emellanåt men när man väl tänker efter har vi det bra med stefan och det räcker med honom. Ville är hju stefans kompis, är det inte beckans kullbror?? Ville är rätt kraftig och stor, stefan är ju en spinkis.. han är ju inte så stor i maten... allt är bara bra här.. själva då? har det kommit ngn snö hos er?? Så det kommer kanske bli en hund till hos er?? kram kram

2008-11-02 @ 21:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0