Times square och Broadway

Fortsättningen på den 3e dagen!

Samma dag som jag handlade band och tyger hade vi även besökt Grand central station - mkt känd från många amerikanska filmer! Det var jättestort och pampigt! Självklart fanns där även en hel del shopping men vi var där tidigare än de öppnat. Vi kom oftast iväg tidigt, vi var trötta på kvällarn och la oss tidigt och vaknade såklart tidigt. Men det var skönt att komma upp tidigt, det var skönt ute då! Vi kollade även in Crysler building som är bra mycket snyggare än Empire state building, crysler building känns igen på sitt guldiga tak!

  Grand Central (vi bodde precis i närheten, 5 min till fots).

 Crysler Building (fanns med på utsiktsbilderna från Empire state building)

Sen shoppade vi vid Times Sqare och lite på Broadway. Det finns massor av stora butiker där, massor med skor och sportbutiker och klädbutiker t ex. Vi köpte en del kläder den här dagen, men även en del Cd-skivor som också är väldigt billigt här, dessa shoppade vi på Virgin mega store som ligger vid Times Sqare.

  Den första bilden är den klassiska bilden på TImes Square.

Tyvärr glömde jag bort/det blev inte av att jag fotade de vackra blomplanteringarna i New york, för det fanns massor, Jag förstår inte hur träden, blommorna och planteringarna kunde klara sig i denna stad men det gjorde dom! Här är iallafall en bild på en allé som var jättefin!


Kommentarer
Postat av: Cel'Dara

Sv: Hej! Vad synd att ni inte kommer imorgon. Vi har fortfarande planer på att åka imorgon, så jag hoppas vädret inte blir för illa. Förresten, när är utställningen i Växjö som du skrev om?

Hade vart så roligt att få träffa dig och din vovve!

2008-08-10 @ 01:29:27
URL: http://celdara.blogspot.com
Postat av: Cel'Dara

Sv: Vi var i Ronneby hela dan idag. Och det regnade hela dan och vi frös som små grisar, men det var det värt! Vi träffade Therese och Henrik från Skogsville's kennel och fick klappa deras söta hundar. Nu är jag definitivt HELsåld på rasen! :-)

Nu ska jag kolla in din brors sida!

2008-08-10 @ 18:38:03
URL: http://celdara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0