en självständig kvinna

Jag är minst sagt bekymrad och besviken. Jag har begått ett stort misstag då jag inte ställde mig i den kommunala kön i tid. Under 5 år har jag bott privat och inte funderat på den kommunala kön. Detta har straffat sig. Jag får inte stå på vårt nya lägenhetskontrakt som tillhör det kommunala. Jag ska straffas för att jag har för lite poäng,för att jag inte varit sambo innan och inte gift mig. Det är som om jag misskött mig - som om jag är svartlistad och ska testas om jag är god nog för de kommunala lägenheterna. Jag som inte gjort annat än skött mig. Om jag skulle tappa bort vår nyckel och andreas inte är hemma - får securitas inte öppna lägenheten för mig. Ska det vara så? Jag är en vuxen person som tagit ansvar för min 4åriga akademiska utbildning, jag har jobbat på ett unviersitet 5 år - och anses inte trovärdig att skriva på en lägenhetskontrakt. Jag ska straffas för att andra har missbrukat systemet och sålt sina poäng - kollektiv bestraffning. Jag ska alltså efter att ha bott själv i 5 år och tagit hand om mitt boende - bli inneboende - jag blir livegen - hemlös. Och andreas får stå med alla räkningar på hans namn. Är det rätt. Vi ska ju betala lika mkt av räkningar och allt till lägenheten. suck... vad är det här för system...

Kommentarer
Postat av: Anna-Viktoria

Systemet är dumt!!!
Kika på den nu då, den är inte riktigt färdig än men jag tror den tilltalar dig ännu mer nu ^^ hihi

2007-09-25 @ 11:48:45
URL: http://annaviktoria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0