bandagerad tass

Igår skulle vi ha Johnny hos oss och Beckan var så glad! Det är ju så kul att leka med vava Johnny! Så kom han och så lekte de och hade jättekul. Sen kom matte på att här ska klippas klor idag! Och det gick jättebra tills jag kom till Beckans baktass. "SKRIK" ... och oj vad det blödde. Jag har klippt klor på så många hundar och klipper ofta Beckans klor men har aldrig klippt i pulpan innan. Dåligt samvete säger jag bara. Eftersom det inte slutade blöda satte jag på en pad och självhäftande bandage - jättebra - och tänkte att nu kan de fortsätta leka. Men nej - resten av em var Beckan deprimerad och låg i soffan och sov och tyckte synd om sig själv. Johnny fick alltså leka själv eller med mig och andreas. Det var först när vi tog ut hundarna  på em som beckan blev lite glad igen och under promenaden tyckte han att det var jättebra att små bita på bandaget tills det åkte av. Ok tänkte jag - det är säkert lugnt nu. Sen skulle husse åka hem med tåget och jag följde med och när jag kom tillbaka så var Beckan så glad - och då hoppade han upp klon så det var blodpluttar i hela hallen. På med nytt bandage. Sen kom Johnnys matte och hämtade honom och vi fick skjuts ut till mina föräldrar där min bror och hans sambo var med sina hundar. Men resten av kvällen var Beckan glad och efter att ha suttat av bandaget för andra gången var det lika bra att låta det vara.  Här är Beckans tjejkusiner! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0