veckans betraktelser och funderingar

I veckan trodde en kvinna på bussen att Beckan var en tax. Det är det konstigaste jag har hört. En tax är raka motsatsen till italiensk vinthund - på alla sätt. Jag som brukar säga att de hundraser människor kan är - golden, tax och schäfer. Tydligen inte. En tax har korta ben och lång kropp. Italienare har långa ben och kortare kropp - men vilken hund har inte kortare kropp än en tax? Dessutom har taxen nedhängande öron och är väl så vitt jag vet aldrig vit någonstans. Italienare har rosenöron. Och min italienare som inte följer standarden är ju ganska vit i IG mått mätt alltså i Sverige. Människan är ett konstigt djur.


 tax eller italiensk vinthund?

I veckan har vi haft Johnny hos oss också! En rolig liten prick. I fredags var vi nere i parken och hundarna fick springa lösa och leka där. Det var rätt mkt löv och det var ganska fuktigt och blött på fm. Jag önskar att jag hade filmkamera ibland - men jag förstår inte hur man fångar "the moment" - filmar man allt hela tiden då - för att få de där sekunderna som är obetalbara? Iallafall fick Beckan ett glädjerus när vi kom ner i parken och fick vara lösa så han tog värsta ärevarvet och busade mot Johnny. Vinthundar springer gärna i cirklar - stora - och så även Beckan. Bara det att han halkade på alla löven och gjorden en riktig glide. Det såg så kul åt. Jag skrattar så jag gråter när jag tänker på det. Han gled på ryggen flera meter och upp igen och springa mot Johnny... och runt en buske minst 10 varv. Det är sådana tillfällen som man ska ha kameran på.

     


Jag tillhör samlar folket. Iallafall ibland. Eller rätt ofta. I perioder är jag nästan besatt av pilgrim och har börjat kalla mig samlare av pilgrim. Nu har jag se saker jag inte sett förut och det är så svårt att stå emot frestelsen. året var 2004 och det var höst och nästan alla kollektionerna var otroligt fina. Någon som vill sälja och som har fina annorlunda pilgrim smycken.. bara säg till - jag är apirant på en hel del.


idag ska jag försöka skriva iallafall en bra jobbansökan. och imorgon en till. Men hur motiverande är det när man vet att man inte kommer få jobbet? Men jag söker ändå. jag ger mig inte. Jag ger inte med mig. jag ska visa den goda viljan och förhoppningsvis så kan de inte säga nej - önsketänkande.

Kommentarer
Postat av: Anna mfl...

En tax ???!!!! haha helt underbart galet ju !!! HUR kan man tro det !
Lille beckan som slirade omkring i löven förstår att det såg helhärligt ut - jag har skrattat så mycket jag med nu när Dino röjer här hos oss innanför ( ! ) "the staket" !
Lycka till med jobbansökningarna !

2007-10-16 @ 19:44:36
URL: http://olgadapolga.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0