sortiment - dekorationsband

Jag tänkte lägga ut bilder på banden igen för att det ska bli enklare att hitta vad jag har!  Det finns många fler band i butikerna men det är dessa jag har sytt av än så länge. Jag skriver ut vad det är för färger så det ska bli lättare att veta hur de  ser ut eftersom det ibland är svårt att se på bilderna! Polyesterbanden finns inte i så många färger tyvärr - marin, svart, brunt, vitt, orange, rött, kaki och ljusgrått. Det svarta finns i olika bredder men inte de andra. Nedan finns även prisexempel - priserna gäller halsmått upp till ca 30 cm. Jag räknar från vänster till höger och uppifrån och ner!


Kinesiska sidentyger
   (ca 250 kr inkl frakt)
1. kina grönt              2. kina guld

Det här kallas jag "china" och det finns tyg att få tag i även i andra färger i samma material men andra mönster - de jag sett som kan bli fina är ett i rött och ett i turkos (båda ganska starka i färgen). Dessa går att få i den bredd man själv önskar.


Blandade band - olika bredder och färger
    (220 kr inkl frakt)
3. marin/guld          
4. grått/guld                
5. vinrött paisley         
6. svart/silver   
7. marin/guld  
8. grönt/guld
                                                                            
nr 3 och 4 är ca 4 cm breda
nr 5 finns även i lila/svart
nr 6-8 är ca 3½ cm breda     

                                                                    
Blandade band
  (220 kr inkl frakt)
9. brunt  - 4½ cm brett, finns även i vinrött/creme och svart/vitt
10. brun/svart med drake  - 3 cm brett
11. orient svart/guld  - 5 cm brett, går även att sy som kinatygerna för att få mindre bredd till ex italiensk vinthund
12. gul/beige - 3cm brett


De indiska banden
 (220 kr inkl frakt)

13. svart/turkos/grönt/rött
14. vinrött/marin/grönt/orange
15. lila/turkos/rosa
16. grönt/beige/rosa/petrol

Det här är lite tjockare band, 3 cm breda. Mycket fin kvalitet och lagret är mycket begränsat! Alla går i guld!

Välj "halsband och dylikt" för att se banden på färdiga halsband och selar. Där finns även ett smalt band i lila/svart i tigermönster - detta är ca 2 cm brett och funkar om man vill ha lite smalare halsband.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Hej hej... Kikar ofta på din blogg. Vilket fint täcke du har gjort till Beckan, (avundsjuk som attan) men du kan inte tänka dig att sy ett till Stefan. Fundera på det!! Stefan vill iaf ha ett nytt halsband, 25cm precis som tidigare... har du kvar min adress? Vi vill ha det med grön rött blommband längst till vänster längst ner, förstår du? Ser ut som ett blommönster på... kram kram

2007-10-22 @ 13:51:18
Postat av: Lina och Vintra

Hej!

Skrev nyss ett långt mail som svar på ditt, och när jag skulle skicka det så fick jag ett felmeddelande.... !! Och nu är min hotmail superseg och meddelandet sparades inte, så jag skickar ett inlägg här så länge.. Den tekniken, den tekniken..*ler* Tack för alla fina bilder, är sugen på det vita/crémefärgade China-halsbandet som du lagt ut här. Det ser hemskt fint ut. Kanske kan prova det på vilda Vintra när vi träffas? Vore himla kul att träffas allihopa som du skrev! Vi kan ju se hur det blir.

Hör av dig när det funkar för dig/er att träffas!

/Lina och Vintra

2007-10-22 @ 14:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0