Vart är samhället på väg?

Imorse lät jag mig uppröras då jag läste Smp, vår lokala tidning. Där finns den del som heter "röster" där man kan skriva in och klaga eller hylla eller vad man nu vill - diskutera saker offentligt helt enkelt. Till saken hör att man i den här stan sedan ett par år har sin egen allsång i en av parkerna. Vid det senaste tillfället var Måns Zelmerlöv där och det var tydligen massor av folk. Nu till saken - tydligen var det så här att man efter allsången hade autografskrivning och en kvinna under signaturen "mamma - som fick ta hand om en otröstlig dotter" hade i dagens tidning skrivit följande - detta är bara utdrag - "mångas dröm gick i uppfyllelse - och tänk vilken känsla! Men - för många slutade kvällen i stor sorg och många tårar då flera barn och ungdomar fick sina drömmar krossade".  

Läs det en gång till! Vad är det här?  Är det något jag inte förstår eller? Kan någon hjälpa mig att förstå? Hallå! Vad är det här för något - vad handlar detta om?! Jag vet inte om jag behöver kommentera detta mer... eller? är det inte helt självklart! Vilken sjukt samhälle och vilket sjukt inlägg från denna kvinna! Det är så man blir deprimerad!

Det här är ingen kritik mot Måns Zelmerlöv - man får gärna tycka att han är bra! Men att det skulle kross någons drömmar i ordens sanna betydelse - det har jag mycket svårt att förstå. Här går människor bostadslösa och arbetslösa, familjer lever splittrade och det finns barn lsom  ever under hemska förhållanden även i Sverige, det finns människor som sliter häcken av sig och ändå aldrig  har råd att skaffa bil, en bra lägenhet, får ett bra jobb eller kan åka på semester. Snacka om att krossade drömmar... Vart är samhället på väg? VAKNA!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0